فکرت را تغییر بده تا زندگیت تغییر کند

قدم اول شروع هر کاری فکر کردن به آن است

فکرت را تغییر بده تا زندگیت تغییر کند

قدم اول شروع هر کاری فکر کردن به آن است

برنامه ریزی مدیریت زمان 7

يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۳۱ ب.ظ

به نام خالق هستی بخش به نام آنکه انسان را از خاک آفرید و والاترین روح را در او دمید انسان را خلق کرد تا تجلی قدرتش و اراده اش باشد بر روی زمین

دیروز گفتیم اگر انگیزه باشد میتوانید یکی از کارآمد ترین ، موثر ترین و متمرکزترین انسانهای دنیا بشوید .

چه انگیزه ای بهتر از اینکه با برنامه ریزی میتوانید به بلندترین قله های موفقیت برسید.

دیروز در مورد چیزهایی که باعث میشود به فکر برنامه ریزی برای وقتمون یعنی طلاهایی که داریم نباشیم صحبت کردیم.

امروز میخواهم در مورد این صحبت کنم که چطوری عادت کنیم به انجام این برنامه ریزی. و نگهداری طلاهایمان.

 میخواهم چند روش و تمرین ذهنی برای رسیدن به اوج عملکرد و کمتر هدر دادن طلاهاتون   برایتان بگویم.

            اول  - صحبتهای مثبت با خود

یعنی به جای اینکه همش بگید : "من همینطوریم " ، "من از بچگی اینطوری بودم" ،"من نمیتونم منظم باشم " .. بگید " من در مدیریت زمان عالی هستم " بگید " من همیشه  دقیق و خوش قول هستم " یا جمله های شبیه این ، این  جمله های مثبت که همیشه بکار میبرید کم کم بر رفتار شما تاثیر میزاره چون در صورتی که کاری از روی بینظمی انجام بدید خودتون را سرزنش میکنید . امتحان کنید

            دوم - خود را فردی با کارایی بالا تصور کنید

ضمیر ناخود آگاه قابل برنامه ریزیه .

در روان شناسی میگن در آینده به همان فردی تبدیل خواهید شد که اکنون در ذهن خود می بینید.

سعی کنید خودتان را فردی منظم ، کارآمد و موثر تصور کنید . حتما" زمانی از زندگیتون وجود داشته که بصورت کارآمد و موثر حجم زیادی از کارهایتان را انجام دادید بخصوص زمانی که به یه دلیلی مجبور بودید.  سعی کنید اون خاطرات را بارها و بارها به یاد بیارید . و از توانایی هاتون لذت ببرید.

            سوم تمرین ذهنی

ورزشکارهای حرفه ای علاوه برتمریناتی که انجام میدن تمرین دیگه ای دارن که بهش میگن تمرین ذهنی.

این کار نیازمند تمرین و تکرار کارها  در ذهن ، قبل از شروع فعالیت فیزیکیه. در یک مکان آرام و ساکت مینشینن  و در ذهن مسابقه را تصور میکنن و حرکاتی که باید انجام بدن را برنامه ریزی میکنن.

دقیقا" همین کار را مهماندارهای هوا پیما هم انجام میدن. یعنی زمانی که هواپیما داره از زمین بلند میشه و اوج میگیره و لحظه نشستن یعنی دو زمانی که بیشترین ریسک پرواز وجود داره . مهماندارها روی صندایهاشون نشستن و اتفاقات محتمل را توی ذهن بررسی و کارهایی را که باید انجام بدن را تمرین میکنن. اینطوری ذهنا" اماده هستن و در صورت بروز اتفاق با سرعت عمل و کارایی بالایی وظایف و مسئولیتهاشون را انجام میدن.

بهترین زمان برای انجام تمرین ذهنی شبها در رختخواب است درست قبل از خواب. خودتون را در حال انجام کارهای فردا تصور کنید. مثلا" شما دانش آموزها تصور کنید که فردا سر کلاس درس نشستید و معلم داره ازتون درس میپرسه حدس بزنید چه سوالی از دوستتون و چه سوالی از شما میپرسه . و خودتون را در حال پاسخ دادن تصور کنید. مطمئنم از اینکه بعضی وقتها درست همونطور که تصور میکنید اتفاق میافته تعجب میکنید.

من این تمرین را خیلی  دوست دارم

تمرین ذهنی را بطور مداوم انجام دهید و خود را طوری تصور کنید انگار یکی از منظم ترین و کارآمد ترین افراد قابل تصور هستید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۴
احمد فخاریان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی